Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2007. évünk tevékenysége

 

honlapgomb2.jpgKözös beszélgetésekre AJÁNLJUK  2007-ben

A beszélgetések moderátora: Zarándy Zoltán,

a Szeretve Tanulni Egyesület alapító tagja (vilag@axelero.hu)

Helyszín:  Pestszentlőrinc, Kondor Béla stny. 3.

(Szeretve Tanulni Egyesület előadóterme)

1./ 2007. március. 29. - „partnerség”műhely

     17.00.  A jövő elkezdődik?

  • Partnerség és NFT II: új lehetőségek a közoktatás megújítására 2007-13 (Vendégek: Dr. Arató Krisztina, ELTE ÁJK, docens)

2./ 2007. április második fele - „kreatív” műhely

  • Oktatás- Kutatás – Fejlesztés: Mozgásterek, kényszerpályák az NFT II és a NAT-revízió tükrében (tervezett előadó: dr. Vass Vilmos, SZTE )

3./ 2007. április 28. - „stratégiai” műhely

  • Európa Nap a Bókay Kertben (közösen a Bókay és Tébláb Iskolákkal, támogató: Európai Bizottság Magyarországi Képviselete, Európai Parlament )
  • Ünnepelni tudni kell: a helyi sikeres humánerő-fejlesztési projektek kapcsolódási pontjai (oktatás-szociális és foglalkoztatási ágazatok (HEFOP) NFT I sikerei és NFT II lehetséges alapjai

4./ Május - „stratégiai” műhely

  • 2008: az európai multikulturalitás éve az Európai Unióban és hazai tréninglehetőségek (Európai Bizottság)

 

honlapgomb2.jpg

2007. szeptember

Krepuska Géza Európai Szüreti Kulturális-Művészeti Fesztivál

 

Három napos nagyszabású nemzetközi kulturális-művészeti fesztivált szervezett Pestszentlőrinc-Pestszentimre önkormányzata és a Tébláb Táncművészeti Alapítvány az Európai Bizottság támogatásával, mintegy kétszáz testvérvárosi vendég részvételével.

Szeptember 22-23-24-én, immár második alkalommal emlékezett meg az önkormányzat szüreti mulatsággal a szőlőnemesítő pestszentimrei tudósra, de ezúttal népek és nemzetek kultúrájának bemutatását is zászlajára tűzte.

Egyesületünk külön sátorral, programokkal várta az érdeklődőket.

 

honlapgomb2.jpg2007. augusztus

Roma és hátrányos helyzetű gyermekek számára tartott nyári tábor Borgátán

 

honlapgomb2.jpg2007. május 17.

Szakmai délután

Meghívó

A Szeretve Tanulni Egyesület  és a Családpedagógiai Egyesület budapesti régiója tisztelettel meghívják Önt  2007. május 17-én   15.30 órára közös szakmai délutánjukra.

Helyszín: 1182. Bp. Kondor B. sétány 3.

Program:

  • Beszámoló a 2006 - 2007-ben végzett munkáról
  • 2008 a az európai multikulturalitás éve az Európai Unióban –  hazai tréninglehetőségek
  • A hátrányos helyzetű gyermekek és családjaik támogatásának lehetőségei a családpedagógia módszereivel
  • A roma családok identitásának erősítése a roma kultúra értékeinek megismertetésével a kerületi PÓDO fesztivál eredményeinek tükrében

Minden érdeklődőt szeretettel várunk! Lőke Maya és Zarándy Zoltán

 

honlapgomb2.jpg2007. május 12.

"Együtt 1957 óta" utcafesztivál

Meghívó

Kedves Barátaim és valamennyi partnere a Szeretve Tanulni Egyesületnek!

Örömmel értesítelek, hogy Egyesületünk eddigi sikeres EU-integrációs projektjei alapján meghívást kapott az alábbi programon való részvételre, ahol tevékenységünket az országos nyilvánosság előtt is bemutathatjuk.

Minden felnőtt és diák érdeklődőt szeretettel várunk az „Együtt 1957 óta” utcafesztiválon.

Időpontja: 2007. május 12. 14:00-16.00

Helyszín: Budapest, V., Deák Ferenc utca

Az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete és az Európai Parlament Budapesti Tájékoztatási Irodája utcafesztivált szervez az Unió 50. születésnapjának megünneplésére.

Információs és szórakoztató programokkal várnak minden érdeklődőt.

Lőke Maya és Zarándy Zoltán

honlapgomb2.jpg2007. április 28.

Fedezzük fel Európát! 

2007. április 28-án a Bókay Általános Iskola és a Szeretve Tanulni Egyesület Európai pikniket rendezett a Bókay kertben, ahol a programot dr. Mester László polgármester, országgyűlési képviselő nyitotta meg. 

 

honlapgomb2.jpg2007.március 30.

„A jövő elkezdődik?”-műhelybeszélgetés

címmel  műhelybeszélgetést tartott az egyesület a Kondor Béla sétány 3. szám alatt

A Szeretve Tanulni Közhasznú Oktatási Egyesület 2005. óta működik kerületünkben.

Tevékenységük középpontjában az oktatás, a legkorszerűbb pedagógiai eljárások megismerése, az élethosszig tartó tanulás népszerűsítése, valamint oktatási tudásközpont létrehozása áll.

A Nemzeti Fejlesztési Terv nyújtotta lehetőségek hatékony kiaknázása érdekében a kerület pedagógiai innovációs elképzeléseinek nyilvános, szakmai fórumon történő dialógusát kezdeményezték.

Ez által olyan koordinációs műhelymunka kibontakozását kívánják elősegíteni, amely egyszerre javítja a kerületben az oktatási ellátás minőségjavítását, az esélyegyenlőség elvének érvényesítését és a humánerő-fejlesztési forrásszerzési kapacitás megerősítését, különös tekintettel a megnyíló jelentős európai integrációs pályázati forrásokra.

Ennek a kezdeményezésnek első állomása volt a március 29-én megtartott „A jövő elkezdődik?” című műhelybeszélgetés.

Az eseményt Arató Krisztina (ELTE ÁJK docens) rövid előadása nyitotta meg.

Bevezetőjében egy alapvető szemléletváltás fontosságára hívta fel a figyelmet: bár hajlamosak vagyunk az Európai Unióra úgy gondolni, mint egy tőlünk független, rajtunk kívül álló szervezetre, valójában azonban mi magunk vagyunk az Unió! Így amikor az Unió célkitűzéseiről beszélünk, lényegében a saját irányválasztásunkról esik szó.

Ezt követően összefoglalta, hol tart jelenleg eme célkitűzések megvalósítása: a hosszú tervezési folyamat lezárult, ennek során két alapvető cél került meghatározásra – a versenyképesség és a foglalkoztatottság növelése. Ez utóbbi megvalósítása önmagán túl több szociális, gazdasági és társadalmi problémára nyújthat majd megoldást. Jelenleg a tervezési szakaszban meghatározott feladatok gyakorlati megvalósítása kezdődött el, a pályázatok előkészítése és akciótervek kidolgozása.

Ennek eredményeképpen meghirdetik majd meg a célkitűzéseknek megfelelő pályázatokat.

Jelenleg három, vállalkozás-fejlesztési pályázat van kiírva, melyet várhatóan az év második felében meghirdetett humánerőforrás-fejlesztési pályázatok fognak követni.

Arató Krisztina kiemelte: a hatékony forráslehívás elengedhetetlen feltétele, hogy a térség szereplői tisztában legyenek céljaikkal – nem csak az önkormányzatok, de a civil szervezetek is.

Előadásában hangsúlyozta, hogy az uniós célok megvalósításának kulcskérdése a partnerség fogalma, amely a különböző szereplők együttműködését jelenti.

Ez az együttműködés többféle szinten kell, hogy megvalósuljon: az Unió és tagállamai között, a tagállami kormányzatok és régiók között, valamint a társadalom legszélesebb köreit is szükséges bevonni a döntésekbe.

Sajnos a partnerség és együttműködés a gyakorlatban jelenleg még igen rosszul működik, leginkább csupán egyoldalú információközlések valósulnak meg a kétoldalú párbeszédek helyett. A pályázatok során megfigyelhető, hogy a résztvevők nem kooperálnak, inkább riválist látnak a többi pályázóban semmint együttműködési lehetőséget. Elmondható tehát, hogy a gyakorlatban a partikuláris érdek felülírja a közérdeket.

A partnerség megvalósításához ezen szemléletváltáson túl szükség lenne a civil szervezetek minél jobb felkészültségére is, főleg, mivel jelenleg sajnos igen kevés, leginkább a „vájtfülűek” számára értelmezhető információk hozzáférhetőek.

Előadásának végén Arató Krisztina elmondta, hogy bár a partnerség megvalósítását senki sem kéri rajtunk számon – a kezdetekben még kellett ún. „partnerségi dokumentumot” készíteni -, valójában ez saját, jól felfogott érdekünk, mivel e nélkül a támogatási lehetőségek kihasználásának hatékonysága jelentősen rosszabb.

A műhelybeszélgetés második felében közös eszmecserére került sor, melyben a résztvevők megvitatták a kerület eddigi, illetve jelenleg folyó, a partnerség szellemiségét elősegítő kezdeményezéseket. Így megemlítésre került, hogy a partnerség megvalósításához elengedhetetlen a gyerekek képzése az együttműködésre, az oktatásnak feladata lenne a kooperációs készségek fejlesztése. Erre a kerület oktatásában több iskolában is folyt kísérlet, van, ahol jelenleg is fut ilyen program. Sajnos azonban elmondható, hogy ezen kezdeményezések megvalósítása sok esetben megtorpant, az elért eredmények értékelésére, a tapasztalatok megvitatására, a tanulságok levonására más nem került sor.

A Szeretve Tanulni Egyesület is tett kezdeményezéseket e téren, készült többek között egy tervezet, melynek bevezetése minimális költségek és a meglévő óraszámok mellett lenne megvalósítható. Szintén az egyesület munkáját dicséri néhány, a hatékonyabb forráslehívást elősegítő fordítás is: kb. 10 országot érintő fejlesztési dokumentumot, valamint több, humánerőforrás fejlesztésre szakosodott weboldalt fordítottak le magyarra.

A vita során elhangzott az is, hogy a mostanában aktuális kerületi intézkedési terv előkészítési munkálatai során is szükséges majd szem előtt tartani a partnerség szellemét.

A Szeretve Tanulni Egyesület által meghirdetett műhelysorozat következő eseményére április második felében kerül sor, melynek témája: Oktatás – Kutatás – Fejlesztés: Mozgásterek, kényszerpályák az NFT II és a NAT-revízió tükrében.

 

honlapgomb2.jpg2007. március 09.

Történelmi játszóházat tartottunk a Pestimrei Közösségi Házban, óvodás és kisiskolás osztályoknak. A csapat tagjai: az egyesület pedagógusai és ifijei.

 

honlapgomb2.jpg2007. január 25.

Vitaindító előadás

Életkerék – ízelítő a roma kultúrából címmel, január 25-én, a Szeretve Tanulni Közhasznú Oktatási Egyesület előadást szervezett a pedagógusoknak,  és a többi érdeklődőknek, a Lőrinci Nagykönyvtárban.

A tradicionális roma életforma jellemzői, az iskolai szocializáció, a tanulmányi sikertelenség okai és a személyiségközpontú pedagógiák kapcsolata volt a program témája, melyet kötetlen beszélgetés követett.

 
 

 

Profilkép


Képgaléria




Statisztika

Most: 2
Összes: 20805
30 nap: 2691
24 óra: 205